2011-03-31

Ännu en tragisk olycka

Jag själv har aldrig varit på isracing, men fascineras av sporten.
Däremot speedway, på Masarnas år i elitserien missade jag nog totalt en handfull matcher bara, då i huvudsak p.g.a. att jag bodde i Västerås och inte alltid hade tid & möjlighet att åka hem, men det blev ändå rätt många tisdagar jag åkte direkt efter skolan för att hinna.

Iaf, läste i veckan om att det skulle bli en isracingtävling i ABB Arena i Västerås, vilket alltid låter intressant. Tyvärr verkar tävlingarna ha fått sämsta tänkbara start då en 48åring från Dalarna tragiskt omkommit. Tv-sporten gav inga detaljer och mina tankar gick då till de historier min pappa pratat om. Hur man under ett vm i början på 80-talet i Sibirien tvingade en rysk förare som egentligen var sjuk att ställa upp, föraren sladdade omkull och lagkompisen hann inte väja utan körde över halsen... Resten kan ni nog räkna ut själva med tanken på längden på dubbarna.

I Västerås verkar det istället vara en punktering på framhjulet som lett fram till oerhört tragiska konsekvenser med inre blödningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar