2011-03-06

Gott nytt Järnharen

Har haft en riktigt bra helg, fått massa fixat i lägenheten i den lilla staden där sambon gör exjobb och hunnit umgås lite med svärföräldrar + lite mer släkt till sambon.
Lite dåligt med sömn eftersom min kropp tyckte det var nog sovet vid 6.30 imorse, så det blev en liten powernap vid 10.30 och en kvart till på tåget mot Stockholm nu på kvällssidan.
Lämnade tillbaka ett gäng böcker till svärmor, riktigt mysiga böcker som jag verkligen kan rekommendera. Serien kallas "Familjen kring La Stella" och handlar om en familj i Östersund; framförallt Liselotte och hennes man och två barn, men även hennes två syskon och föräldrar är flitigt förekommenade. I boken nämns en hel del smarriga recept som lagas på familjerestaurangen La Stella som drivs av Liselottes italienska man och dessa kapitel avslutas med hela recept. Det enda farliga med dessa böcker är väl att man blir så sugen på italiensk mat och att baka. Mer info om serien hittar ni här: http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=advanced&series=Familjen%20kring%20La%20Stella&fromproduct=true>


Såg också att jag roligt nog vunnit en tävling, vad spännande, ska bli kul att komma igång igen med pysslandet, det har ju legat lite på sparlåga ett tag. Inte som när vi använde övervåningen i min värdfamiljs hus för att samlas en hel helg ett helt gäng aupairer för att scrapbook:a och snacka massa skit, those were the days! Ska se om jag hittar någon bild imorgon, nu är jag alldeles för trött för att leta.

Läste för övrigt att vi nu har gått in i "Järnharens" år enligt Tibetansk tideräkning, häftig grej som iaf inte jag hade koll på innan jag läste om det här:
http://vagabond.se/Redaktionellt/Nyheter/Gott-nytt-ar-i-Tibet/

1 kommentar: