2011-03-13

Manspojken har blivit populär

Medan vi fixade med pizzan, se föregående inlägg så hade vi på melodifestivalen i bakgrund och sen kunde man ju inte sluta titta halvvägs igenom...
Så här kommer min högst personliga bedömning av låtarna/artisterna:

1: Danny - In the club
Rätt anonym låt som jag inte skulle kunna sjunga på nu (skulle hamna på hiten In da club med ett par år på nacken). Given flickfavorit men ingen större hit hos mig.

2: Sara Varga - Spring för livet
Den enda låten med ett riktigt budskap, spontana tanken var "vad gör den här?" innan jag insåg hur viktigt det är att uppmärksamma ämnet. En av få låtar som kommer att hamna på mina spotify-listor.

3: The Moniker - Oh my god
Trallvänlig låt med scenshow som får en att bli glad, men inte så mycket mer.

4: Brolle - Seven days and seven night
Fullständig anonym låt som försvann i mängden.

5: Linda Bengtzing - E de fel på mig
Seg inledning men sen så utvecklades den till en riktig schlager som alltid med Linda. Kommer nog att hamna på någon glad-lista på spotify.

6: Nicke Borg - Leaving home
Härlig låt som är given på spellistorna hos mig, slipper dock gärna se honom när han sjunger, men helt klart en okej låt.

7: Swingfly - Me and my drum
Inte mycket att hänga i granen här inte...

8: Sanna Nielsen - I'm in love
Stabil schlager men skulle fullkomligt drunkna i mängden i Tyskland om den tagit sig dit.

9: Playtones - The king
Glad låt som jag gått och trallat på hela dagen och nog kommer lyssna på ibland...

10: Eric Saade - Popular
Klart bättre än Dannny så inte någon större förvåning att den gick hem i festivalen. Okej låt men inte någon ny jättefavorit hos mig även om jag baserat på namnen tippade honom som vinnare.

Jag har väl egentligen inte några större kommentarer ang internationella juryn mer än att vi förhoppningsvis ska slippa massa artiklar av typen "Öststaterna röstar bara på varandra" osv. Nu har man ju tagit hänsyn även till deras synpunkter... Lite pinsamt var det dock att låta Adam Kalsing presentera alla länderna, man kunde väl åtminstone låta olika kändisar/SVT-profiler presentera de olika länderna.

1 kommentar:

  1. Jag trodde ju att Saaade skulle vinna, men hoppades på Moniker. I o f s: Så länge inte Sanna Nielsen vann så var jag nöjd...

    SvaraRadera