2011-03-11

Perspektiv

Ibland är det bra att få lite perspektiv. Känner att man blir lite sur när man får sms från SJ att tåget ersatts av annat tågsätt & inga platsbokningar, som man betalat extra för gäller. Dessutom 35min sent så att bytet på 16 min ej hinns med.

Men ibland får man lite perspektiv, jordskalvet utanför Japan med 88 000 saknade just nu, hemskt. Vill inte tänka på hur det kommer att sluta. Har iaf pratat med mina föräldrar i Thailand & de hade inte märkt nåt, så nu har jag lugnat mormor & ska ringa farfar när han kommer hem om en timme. Fick veta att mina föräldrars granne, som jag känt sen jag var 3 gick bort igår, konstigt även om det inte var någon av de grannar jag stått närmast.
Slutligen, makaber nyhet från Stockholm, undrar hur chockad den kvinnan som gjorde detta är/var:
Aftonbladet: Foster hittat på tunnelbaneperrong i Stockholm

Nej, har man inte värre problem än försenat tåg ska man nog ändå känna sig rätt nöjd en dag som denna!
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

  1. Jag sitter bara och gapar. Kvinna i chock? Jooo, det skulle jag väl kunna tänka mig...

    SvaraRadera