2011-03-22

Mars & alla viktiga helgdagar

Aldrig tidigare har det slagit mig att mars är så fullt av "viktiga" helgdagar

Den 8:e var det ju Internationella Kvinnodagen & fettisdagen vilket väl inte är alldeles obekant för de flesta. I år fick jag dessutom lära mig att det var "pannkaksdagen" - but why?!
Inte att förglömma är ju Mardi Gras-firandet (ja, jag vet att det är franska för fettisdagen), hade varit så kul att fira i södern i USA :)

14:e Pi-dagen vilket jag tidigare skrivit om

17:e var det dags att bejaka den lilla gröna irländaren i oss alla på S:t Patricks's Day

Idag, den 22:a, är det tydligen den internationella världsvattendagen, vilket mitt företag firar med att donera toaletter via
Toaletter utan gränser

På fredag, den 25:e, är det ju våffeldagen, en stor dag som vi firade mycket när jag växte upp. Alla kusiner, morbröder & moster med familjer, totalt en 30 pers. Så det gick i ett, folk kom med ett våffeljärn och vi åt våfflor så det stog ut genom ören till slut, men alltid lika kul

Har säkert glömt ett gäng nu i farten också, dagens onödiga vetande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar