2011-03-20

Cool vs säker

Efter att den senaste veckan ha känt mig sugen på att börja cykla till jobbet har jag börjat fundera på det här med cykelhjälm.
Någon gång kring 12-13 eller vad jag var, så blev det ju "pinsamt" eller "töntigt" att använda cykelhjälm, varför kan man ju fråga sig.
Särskilt som jag hela tiden tyckt att det var en självklarhet att ha hjälm när jag åker skidor/snowboard.

Så idag var det dags att göra slag i saken, en billig cykelhjälm har nu införskaffats.
Stadium hade medlemsdagar med 10%, dessutom gick hjälmen in för 149 istället för 249 när streckkoden scannades så det blev billigt och bra :)

Annars har helgen bjudit på fullt program och ett soligt och härligt Stockholm.
Igår en full dag med fika i ett soligt Gamla Stan, såg dock inte till någon St Patrick's Day-parad. Begav sedan till Naturhistoriska där vi vandrade runt i några timmar, så mycket intressant att se & besöket avslutade med Sea Monsters 3D på Cosmonova. Ok film men trodde nog den skulle vara bättre, var lite väl mycket utgrävningar från 80-talet i USA.
Slutligen supergod take-out sushi från Akki Sushi, mums!

Idag långfika med några kompisar inne på Kista Galleria & sen mot stan, lite subway-handlande innan särbon tog tåget mot sitt och jag pendeln tbx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar