2011-03-08

Min autistiska ådra

Ibland undrar man ju över sig själv alltså, lite autist och insnöad på grejer känner man sig...
Nu är det keno-dragning på tv, alltid när man ser det måste man räkna nummer och kolla om höga eller låga nummer "vinner", jag har alltid låga nummer medan min pappa alltid har höga, blir det oavgjort avgör självklart Kung Keno. Störd grej, men bara jag har keno-dragningen i bakgrunden så måste jag lyssna.

Annars har jag riktig träningsvärk idag. Träningen blev lite halvt lidande när jag flyttade till Stockholm, från att ha tränat mellan 2-4 ggr per vecka så har jag nu inget gym-kort, både eftersom jag är iväg nästan varje helg och dessutom brukar bindningstiden vara ett år & jag vet ju bara vad jag gör fram till juni. Som tur är finns dock möjlighet att flexa ut en stund och träna på ett gym 2 min från jobbet, perfekt! Så jag har tränat abs (det som brukar kallas core annars) i två torsdagar och igår kunde jag även vara med på power (a.k.a. bodypump). Trodde jag skulle drabbas av "t-rex-armar", men det har varit lugnt, däremot låren. Vissa problem att gå i trappor idag, men skönt för då vet man att man tagit i och gjort något rätt iaf.

och för de som inte är bekanta med t-rex-armar är det när man har sån träningsvärk i biceps att man inte kan räta ut armarna och därmed går med armarna uppdragna, som en t-rex!

1 kommentar:

  1. Jag har inte tränat så mycket sedan jag flyttade längre bort från stan. Nu blir det mest långpromenader istället. Borde dock träna mer...

    SvaraRadera