2011-03-30

Den vandrande info-tavlan

Sj tog mig fram i tid, 4min räknas nämligen som i tid. Stod i solen & lyssnade på lite musik när en kille ca 20 kommer fram & börjar prata.
Kommenterar det fina vädret & frågar sen om jag jobbar eller pluggar varpå jag förklarar att jag exjobbar inom trafik. Killen pratar vidare lite om att han jobbar på en bilskrot innan han fäller kommentaren: Du borde bli frisör, det verkar roligare, du skulle nog passa som det!

Någonstans här kommer 3 turkiska män till busshållplatsen, frågar om jag vet var bussen till Fga går, under tiden jag hjälper dem försvinner min "lite udda kompis" iväg. De turkiska männen visar sig vara lärare som deltar i ett EU-projekt med Sverige, Turkiet, Bulgarien, Polen, Frankrike, Spanien, Italien & England. Det involverade lågstadie-elever som får mötas via Skype, kortfilmer & bilder. Så nu hade de 3 dagar i Sverige, i januari hade de varit i Frankrike, näst ut Polen i maj. Låter inte helt fel!
Turkarna var jättenyfikna på Sverige & hade massor av frågor under den dryga halvtimme jag åkte buss med dem. Trevligt, passade på att få lite tips till Turkiet också :)
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar