2011-03-02

Observationer i busstrafiken

Har tänkt ta en bild på den allmänna kötekniken i Stockholm, lite kul är det ju. Den som kommer först ställer sig vid högerkanten av busskuren, därefter ställer sig följande person 1-1,5m till höger om person. Därefter följer upp till 10-talet personer med 0,5-1m avstånd. Lagomt fånigt ser det ut, istället för att stå samlade vid busskuren. Jag brukar dock agera lite rebell & störa ordningen, normalt sett går jag & ställer mig i den tomma kuren, är inte så sugen på blåst & vind liksom. Dessutom är jag fortfarande lite lantis & kör med såväl täckbyxor som mössa & vantar, för man vet aldrig hur länge man får vänta ute...
Ska försöka få någon bild någon morgon så får ni se :)

För övrigt blev det lite långlunch idag när 2 föräldralediga kollegor hälsade på med en 13månaders kille & en 5månaders tjej, mys!
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

  1. Oh ja, Bussköandet är speciellt här. Trängseln framför tunnelbane- och pendeltågsvagnar är också lite typiskt Stockholm. Det tog mig ett tag att vänja mig.

    SvaraRadera