2011-02-28

S

S som i San Francisco, USA (juni 2005-juni 2006)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag hade precis börjat läsa boken när du frågade vad jag tyckte om den. Blev klar med den igår, och herregud, vilken historia! Jag trodde inte alls att det skulle vara en sån misär, jag hade helt missupfattat baksidetexten kände jag. Om jag inte hade gjort det vet jag inte om jag hade läst den. Brukar annars undvika sånt som ger mig ångest faktiskt. Och det märkliga var att Herngren lyckades få mig att identifiera mig med Ingrid, relatera till henne, trots att jag aldrig ens varit i närheten av att dricka för mycket. När det gäller alkohol är jag väldigt måttlig (det kan jag dessvärre inte säga om socker). Jag antar att det är en väldig författarteknisk talang.
    Men jag blev besviken på slutet, det var så öppet. Sökte hon hjälp? Inte sjutton klarar man av en sån där grej själv liksom. Vad hände med hennes jobb? Johannes?

    Vad tyckte du??

    SvaraRadera