2011-02-11

Grattis SJ

Som sagt, tredje helgen i rad där jag ska begära ersättning. Tåget var 7min sent från Stockholm, när jag hoppade på i Sundbyberg blev vi 12min sena & hamnade bakom en av de få pendeltåg som gick i Stockholmstrakten idag. Så nu har jag till slut kommit till Västerås 28 min sent och givetvis har min anslutning gått i tid, hade eg 15min.

Hittade någon otrevlig & oengagerad person i SJ:s resebutik där följande konversation utspelades.

Jag: Hej, jag kom med tåget från Stockholm som nyss kom in & skulle ha varit med tåget 17.15 till Fga.
SJ: Ja, få se här (kollar på datorn), ja det har ju gått ja.
Jag: Jo, jag vet, ordnar ni med någon ersättning?
SJ: Nej, det är ju upp till tågkompaniet om de vill hålla sina tåg...
Jag: Så ni tar inget ansvar för byten menar du?
SJ: Nej, inte när det går ett annat inom en timme!

Visst, jag inser att det är en kombination av väder & trångt på spåren, men SJ får gärna ha lite trevligare attityd & möjlighet att komma fram på tfn för information.

Trevlig fredag, på en kall & blåsigt station. Ett tag kom ett gäng alkisar & satte sig bredvid, billig fredagsfylla, behöver nog bara ett halvt glas vin ikväll ;)
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar