2011-02-16

Humor

Fick nya numret studentliv idag som bland annat handlade lite om kärlek på högskolan där denna serie var med. Lite kul är det ju att driva med filfakare som läser massa kurser för att ändå inte "komma någonstans", såklart är det inget fel att jobba i t.ex. Ica-kassan, tvärtom får man gärna kunna en del matte. Men 3-5 år på universitet på någon media-utbildning för att sälja smink/telefoner, nja...

Som tur är har jag inte tvingats välja mellan rolig & vettig utbildning. Min mamma trodde redan när jag gick lekis/ lågstadiet att jag skulle bli statistiker :) Nu är ju inte det exakt vad jag utbildat mig till, men det var ju roligaste mattekursen på civilingenjörsprogrammet & kommer gärna in som en stor del av det jag gör nu...
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar