2011-02-20

Diverse tankar efter helgen

Snart dags för årets bokrea, spanade in akademibokhandeln (http://www.akademibokhandeln.se/reastart/), där vi var sugna på lite språkstudier. Jag tänkte fräscha upp tyska-kunskaperna, har ju inte läst det sen maj 05, men då var jag faktiskt duktig. Spenderade en hel månad jobbandes i Tyskland sommaren 04 där jag bodde hos en enbart tysktalande familj, visserligen med en annan svensk tjej, men jag fick ofta agera tolk då hon inte ens visste vad hennes allergier hette. Iaf, nu vill jag ta upp tyskan igen & har alltid varit sugen på spanska, främst för att kunna resa i Sydamerika. För 99kr per kursbok inkl 4 skivor så känns det inte som någon jätteutgift, sambon ville även ha italienska :) Så vi konstaterade att vi sedan får planera någon resa för att testa våra kunskaper :)

Dessutom, beställde en ny bärbar dator igår, 11 timmars batteritid, bra format & endast 1,9 kg. Lite skillnad mot min drygt 4 år gamla Sony Vaio med 15 min batteritid, så tillvida man inte surfar trådlöst då den snarare låg på under 5 min. Inte så svårt väl när jag fick stipendium i december, hela 12 500, bra mycket mer än jag trodde när jag skrev ansökan. Ska bli så skönt när den kommer, hoppas jag hinner få den till helgen redan då det är dags för tågresande igen...

För övrigt mår jag mycket bättre nu, men gårdagen blev mestadels invirad i täcke & filt trots underställ.

En sista fundering, Big Brother?! Tittar folk verkligen på det än idag?
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar