2011-05-05

Tack SJ

Tricket för att få hjälp av SJ är tydligen att blogga om problemet och tipsa SJ via twitter. Skrev ju ett inlägg imorse, sa åt SJ på twitter att läsa det och ganska snart fick jag respons på att de läst och skickat vidare. En liten stund senare fick jag ett direktmeddelande där chefen för Contact Center (kundtjänst) bad om mina kontaktuppgifter. Skickade över både mail, mobilnummer och ärendenummer och ganska snart efter det blev jag kontaktad av en trevlig kvinna som beklagade det inträffade.

Även hon kunde ju se i systemet att något blivit fel och jag fick uppge kortnummer för att kunna återfå pengarna. För att gottgöra för detta erbjöd hon även ett val mellan biobiljetter eller värdebevis; med tanke på att jag hittills i år gjort dryga 30 talet tågresor och inte ett enda biobesök var valet lätt. Dessutom fick jag ytterligare kompensation i form av en hel hög SJ Prio-poäng vilket till slut tog mig upp till svart nivå! Woho, nu har jag förmåner som att få gå före i kön i resebutiken (som jag aldrig besökt), SJ Lounge och nåt mer. Tack SJ för att ni visar att ni tar kritiken på allvar bara man skriker tillräckligt högt.

Nu sitter jag iaf på nattåget mot Norrland, framme hos svärföräldrarna strax efter 22 och eftersom särbon ännu inte hunnit dit blir det de som får fiska upp mig på stationen. Idag hann jag med ett besök på Hötorget, rosa tulpaner, samt mathandlande på Sandys (supergoda wrap:en med kräftstjärtar och vitlök). Redan innan Uppsala råkade jag somna, hallå, är det natt-tåg så är det :) Jag blir kroniskt trött så fort tåget börjar rulla. Nu lite slösurf och gratis-te för att få upp värmen.

För övrigt, som den tågnörd jag är, funderar jag seriöst på att åka på öppet hus för Citybanan när jag kommer tillbaka till Stockholm på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar