2011-04-06

telefonnummer på villovägar

Ibland undrar jag om någon lagt ut mitt mobilnummer på någon suspekt sida på nätet, någon gång per år får jag skumma sms. I eftermiddags fick jag först ett helt blankt sms från ett för mig helt okänt nummer. 3 min senare dök detta upp:
Tja läget? Vem e du? Har detta nr utan namn.Kan vi bytt nr på krogen lr på fest?Kram undrande kille

Kollade upp numret & det var en snubbe boende strax utanför studieorten. Om jag inte missminner mig så var det en snubbe i samma förort även förra gången...
Skumt, nuförtiden orkar jag dock inte ens svara, inte efter att jag fick en stalker på halsen som jag bae tvungen att hota med polisanmälan efter en vecka.

Efter att jag varit med i "vem vet mest" för andra gången fick jag under natten ett sms från ett okänt nummer där personen undrade om det var jag som varit med i tv vilket jag höll med om. Fick då ett gäng sms om att han tyckte att jag verkade så härlig efter att ha sett mig på tv, att han ville träffas & massa sånt där. Lite creepy eftersom han tagit reda på mitt nummer & uppenbarligen hade min adress också. Bad honom sluta, utan någon större effekt, till slut lackade både jag & sambon & sa till att om han inte slutade skulle vi anmäla, det räckte...
Published with Blogger-droid v1.6.8

3 kommentarer:

  1. Usch, jobbigt! :-/

    (Och coolt att du varit med i Vem vet mest!!!)

    SvaraRadera
  2. Åh, har du varit med där! Häftigt :) Gillar att "vara med" från soffan :) Obehagligt med stalkern, det finns mycket knäppt folk :S

    Sv: Tack så mycket! Ska lägga ut beskrivningarna senare så är det bara för dig att också börja! :)

    SvaraRadera