2011-04-07

Kungen i Lyxfällan?

Har tv'n på i bakgrunden medan jag byter om och packar inför helgen och hör programpresentatören på tv3 presentera Lyxfällan och berätta att någon anmält kungafamiljen.
Tänk er Kungen & Silvia behöva stå där och förklara varför de år efter år behöver ett högre apanage. Bara tanken på budgettavlan känns ju rätt festlig, men nej, det kommer nog aldrig att hända.

För övrigt så är jag glad över att jag inte skulle försöka åka tåg idag, tågstopp på Centralen sen 15.30. Nu funkar det väl hyfsat söderut, men norrut är prognosen tidigast imorgon bitti och resenärer hänvis bland annat till pendeltåget mot Sundbyberg. Så mitt tåg, som jag även i normala fall, skulle hoppa på i Sundbyberg imorgon borde ju förhoppningsvis gå som planerat. Men efter den här vintern har jag lärt att inte lite för mycket på det.

Dagens roliga sms kommer från min "hyresvärd": Hej, d blåser så undrar om du kan stänga mitt sovrumsfönster med en tång i grovköket... och byta cykelparkeringsplats m mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar