2011-09-14

Sportintresset...

Normalt skulle jag nog klassa mig som rätt sportintresserad.
Jag gillar att kolla på såväl hockey som friidrott och särskilt speedway.
Men när det kommer till fotboll, ojojoj, när någon jag känner går det väl bra, men annars kunde jag nog inte bry mig mindre. Där är jag nog så totalt ointresserad man kan bli, jag försöker att kolla när det är derbyn på Råsunda så jag kan välja en annan väg då jag cyklar hem.
Pratade med särbon (soon to be sambo igen) på telefon när han satt och kollade om det var någon fotboll ikväll. Koll som man har så trodde jag först det gällde en landskamp eller nåt men tydligen rör det sig om champions league eller nåt i den stilen. Med tanke på att jag rätt många dagar i veckan kollar på sporten borde jag ju snappa upp sånt, men det rinner verkligen av mig som en teflonpanna...

Jaja, ingen kan allt men alla kan något som min mormor brukar säga.
Just nu kan jag dock inte riktigt fokusera på att få klart min presentation för framläggning av exjobbet på fredag, usch, hoppas att det inte dyker upp alltför mycket folk för att lyssna, jag vill bara få det avklarat, just nu har jag dessutom lite för mycket jobb för att det ska kännas riktigt bra att behöva ta en dag "off" så här... Idag var jag på plats på jobbet i ca 11 timmar, sen ska ju lunchrasten räknas av, men ändå...

1 kommentar:

  1. Lycka till med presentationen! Personligen tycker jag att fotboll är rätt trist. Att spela 90 minuter för resultatet 0-0 känns så där... Men visst kan landskamper eller större evenemang vara ok att titta på.

    SvaraRadera