2011-09-14

Öppet brev till Svensk Adressändring

Jag har flyttat tre gånger under det senare året och i samband med dessa gjort en adressändring med tillhörande eftersändning. Problemet är dock att endast en mindre andel av min post hamnar rätt. Mycket post hamnar fortfarande på min näst sista adress hemma hos mina föräldrar.
Både min mamma och jag har varit i kontakt med er kundtjänst via detta och fått löfte om att ni ska se till att detta åtgärdas, trots några veckors väntan så verkar inget hända. Viss post verkar fortfarande vara adresserad till den adress jag hade i våras (adress 2 i AAA), denna sänds då till mina föräldrar (adress 3 i BBB). Finns det ingen kontroll att jag har betalat för att få min adress till min nya adress i CCC?

Vad kommer att hända vid nyår då jag tvingas flytta igen, är det ens någon som helst ide att betala för adressändring, eller ska jag bara hoppas på att de personer runtom i landet som mottar min post meddelar mig om detta så att jag kan hämta upp den?
Är inte meningen med adressändring att få den dit man vill ha den? Vad betalar jag annars för?

*Ovanstående mail självklart skickat till Adressändring och både mams och jag ska ringa igen och trycka på, för så här kan det inte fortsätta!

1 kommentar:

  1. Trist att det inte funkar, det är ju s a s meningen med affärsidén... Hoppas att det löser sig!

    SvaraRadera