2011-08-04

Update

Har varit väldigt dålig på att blogga i sommar, men har haft massa annat för mig.
Några veckor mest hemikring mina föräldrar med avstickare till särbon ett tag och en del midsommarfirande. När han också tog lite semester har vi varit uppe i norr i 2v och städat ur svärföräldrarnas hus. Lite skoj har även hunnits med såsom en dagstur på Islandshäst, några besök i storstaden där vi varit på totalt 6 lägenhetsvisningar (och hjälpt svärfar välja lägenhet som han flyttar in i om några veckor) samt en hel del sena kvällar med Gin Rummy.
Avslutade med en vecka hos mina föräldrar förra veckan, hade under tiden i norr äntligen fått feedback från min andra handledare vilket jag inte hunnit fixa med. Förra veckan bestod dock av bad de flesta dagarna, en hel del krocket & ticket to ride, lära särbon spela canasta och bakande. En eftermiddag var vi och pappa ute och plockade runt 7 liter hallon vilket resulterade i hallontårta på kvällen och en hel del mindre buttar med hallon i frysen till smoothies eller liknande i vinter. Frysen är dessutom fylld med ett antal påsar med rensade rabarber, lagomt till en paj eller lite kräm/soppa om man blir sugen på det och dessutom en del nyplockade kantareller.

I tisdags var det så äntligen dags att flytta in i Solna, förutom att plocka upp i lägenheten och (försöka) jobba på exjobbet har jag varit ute på några fina cykelvändor runt i Solna, bland annat Hagaparken. Får se vart kvällens tur tar mig. Har varit en del cirkus gällande lägenheten/lägenheter i sommar, men det tar vi nog en annan gång.
Nu ska jag jobba vidare en stund innan det blir dags att packa ner tredje Mons Kallentoft och en filt i cykelkorgen och cykla iväg.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar