2011-06-10

Det här med att åka tåg, igen

Återigen på väg mot en helg i Karlskoga & som vanligt begav jag mig till Sundbyberg för att hoppa på tåg 748 mot Örebro. 16.18, 4 min efter avgångstid plockas det bort från skärmen utan info. 2 pendeltåg passerar innan vi slutligen kommer iväg 12 min sena. Inte en enda skyltning eller utrop, så undrar hur många som missade tåget...? Pga nämnda pendeltåg tappar vi mer tid, strax innan Bålsta "har en växel hängt sig", väl dit är 24min sena vilket växer till 27 min i Enköping.

När vi så rullar in i Västerås ropar de ut att passagerare med byte till Fagersta, Lindesberg & den som ska till Karlskoga ska gå av i Västerås & kontakta resebutiken. What?!
Efter några sekunder rättar sig tågvärden & säger att alla måste gå av för tåget har tagits ur trafik av säkerhetsskäl. Kul!

Trängas med massor av folk i resebutiken, till slut får de iaf fram att de fixar ersättningstrafik för resterande del av tågsträckan mot Örebro. Frågar då om min anslutning till Kga. En sökning av bussar ger att Swebus mot Karlstad ska avgå om dryga 15min. Jag bokas alltså om till denna.

Till slut, drygt 15min försenat kom så Swebus, så nu sitter jag här fullkomligt uttråkad på bussen. Åtminstone inga barn som skriker & gratis internet. Sj ger ju iofs det nu när jag har svart nivå, tog dock ca 20min att bara få upp sidan för inloggning.

Som tur var valde jag av någon anledning att köpa med en drickyoghurt när jag handlade igår, för i den här farten blir det inte någon tacos än på några timmar :(
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att slutklämmen av resan gick OK. Ha en skön helg! :)

    Jag hade f ö lite svårighet med att kommentera hos dig ikväll, de säger att jag inte är inloggad. Skumt... Blogger är ute och cyklar igen.

    SvaraRadera