2012-01-24

Dagens sanning

Hittade det här på Facebook, så sant så sant!

Får mig att tänka tillbaka på min tid i USA. Där kunde man få ett särskilt stämpelkort i receptionen på gymmet för att fylla i att man inte använt bilen för att ta sig dit, var inte många jag såg som använde det under året.
Jag bodde ju iofs bara tvärs över gatan, så det hade väl tagit minst 5 ggr så lång tid att sätta ungarna i bilen och köra, men ändå. Jag fick en härlig YMCA-mjukiströja för att jag varit så duktig. Only in America!

14 kommentarer:

  1. Såna stämpelkort borde finns här också! Och man borde få generösare avdrag om man åker kollektivt än om man kör egen bil när det gäller resor till/från arbetet :)

    Sv: Tack så mycket! Det känns overkligt men fantastiskt :) Det är onödigt kallt, men man får bita ihop och roa sig inomhus :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Det var verkligen ett fint ögonblick som han lyckades fånga med kameran, Darlingen min. :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja, magen känns lika stor med lite spetsigare..Måste nog jämföra med fler bilder men jag tror då det :)

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  4. Sv: Tackar, vi hade en toppenresa :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja, jag får lägga ambitionsnivån så det passar vad kroppen orkar :D

    SvaraRadera
  6. Sv: Antecknat! :)

    Blir det en kille så är vårat favoritnamn Alfred, blir det en tjej så är vi väldigt osäkra, men jag tycker bäst om Elsa :)

    SvaraRadera
  7. Sv: Fick höra nu att man visst kan få behålla det, men då jag ändå var i behov av ny telefon så fick det bli en abonnemangsbunden iPhone 4s och nytt abonnemang :)

    SvaraRadera
  8. Sv: Tack så mycket!

    Theét är snart slut, måste iväg och köpa mer ;)

    SvaraRadera
  9. Sv: Snart så! Snön kan inte vara alltför långt bort för din del heller :) Här har det mesta smält bort nu, men jag gissar och hoppas att det snart kommer mer :)

    SvaraRadera
  10. Sv: Elsa hälsar tack, vad gulligt av dig att komma ihåg! :)

    Haha, jag skulle själv vilja rulla runt halvsittandes, så I can´t blame her :P

    SvaraRadera
  11. Sv: Det har varit galet kallt, flera dagar då det inte blivit varmare än -30. Idag har det krupit ner mot -20 och tycks hålla sig kvar, hurra för det :)

    SvaraRadera
  12. Kanske det är dax med ett sommarinlägg på bloggen så jag får ett nytt inlägg att kommentera på? ;)

    Sv: HAHA, cykelmankini ja! Det skulle vara nåt!

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. Jag har en tävling i min blogg där vinsten är ett vackert armband. Kika gärna in och se om det kan vara något för dig :-)
    Var med och tävla om ett vackert armband
    http://www.sjubarnsmamman.se/2014/11/02/vinn-ett-vackert-armband/

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera